Creștere de peste 37% a înmatriculărilor de mașini noi pe piața locală în primele două luni

Autor: Bogdan Bârliga 13 mart. 2023 Știri auto

În primele două luni ale acestui an înmatriculările de autoturisme noi, în România, au înregistrat o creştere de 37,8% față de perioada similară a anului trecut. Interesul pentru mașini electrificate este în creștere și datele indică salt de peste 62 de procente al vânzărilor de vehicule noi din acest segment.

Conform datelor oferite de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) în primele două luni din acest an au fost înmatriculate în România 24.472 de autoturisme în noi, în creștere cu 37,8% față de perioada similară a anului trecut când datele indicau 17.758 de unități. În luna februarie au fost înmatriculate 12.338 de unități în creștere cu 45,0% față de luna februarie din 2022.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele două luni din acest an, motorizările pe benzină au înregistrat o scădere de 0,5% faţă de cota deţinută în perioada similară din anul anterior, până la o pondere de 66,8%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea au consemnat o scădere de 2,7%, de la an la an, şi deţin o cotă de 12,6% din total.

Crește interesul pentru mașinile echipate cu sisteme de propulsie electrificate

Autoturismele din segmentul electrificat sunt în creștere și după primele două luni din 2023 au o cotă de piaţă de 20,6%, care depăşeşte cu 8% cota deţinută de motoarele diesel. Mașinile full electrice deţin o cotă de 8,6% din piaţă, în creştere de la 5,9%, cât era în intervalul ianuarie- februarie 2022. Conform datelor APIA în total la categoria maşinilor electrificate avem o creștere de 63,2%, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Autoturismele full electrice înregistrează o creștere de 99,7% şi cele cu sisteme plug-in hybrid 35%. În luna februarie 2023 vânzările de mașini electrice au ajuns la volume duble, cu o creştere de 114% faţă de luna similară din 2022, dar şi la nivelul celor două luni (+99,7%) din 2023 faţă de 2022.

Pe segmentul plug-in au fost înregistrate volume în creștere cu 52,8%, în luna februarie a anului curent, faţă de luna similară din 2022, respectiv de 35% comparativ cu primele două luni din anul precedent. Creşterea se aplică şi pentru autoturismele hibrid, acestea înregistrând un plus de 35,3%, în comparaţie cu luna februarie 2022, dar şi un salt de 48,3% faţă de primele două luni ale anului anterior.

Din total cele mai multe achiziţii de autoturisme, în primele două luni ale anului în curs, au fost făcute de firme (57%), iar diferenţa de 43% a revenit persoanelor fizice.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Promotor


Bogdan Bârliga
Bogdan Bârliga
Bogdan are peste 19 ani de experiență în mass-media (print / online). În trecut a lucrat pentru grupuri de presă precum Finmedia, Realitatea-Cațavencu, Ringier AG și altele. Pe lângă zona editorială a ocupat și funcția de Social Media Manager (administrare conturi multiple de Facebook, Instagram, ... citește mai mult

Comentarii
Inchide